Alva skriver... en liten saga :)

baksidan av boken: Amanda har EN ENDA kommpis även hennes BÄSTA kommpis hon får alldrig vara med dem andra tjejerna .om inte min bästis Mandy är med såklart så här brukar del låta: vill du vara med Mandy?
-nja bara om Amanda är med
-ja men asså de är inge kul då! please Mandy! snälla!
-nej jag gör ingenting utan Amanda!
men plötsligt en dag så händer en hämsk sak! Mandy ska flytta! och byta skola!





                                                                          DEL 1
Amnada! du är redan 10 minuter sen till middan! vart har du varit?!  ropade mamma när jag kom in jenom dörren
-jaa jag var på aaa öööö....
-Amanda! det är inge kul var har du varit?
-jag var hemma hos Mandy
-men varför sa du inget?!
-öööö... jag glömmde
-lovar du det?
-jadå mamma jag lovar
-bra gumman kom in och ät nu, maten kallnar!
-okej sa jag och tog av mig ytter klädrna
jag gick in i köket och satte mig vid bordet. pappa var fortfarande på jobbet och min lilla syster Kajsa satt och petade i maten som vanligt. min lilla syster åt mäst godis och chips och hon gillade ingen mat medans jag älskade mat. efter maten var klockan sju jag gick upp på mitt rum och satte mig för att rita i mitt nya ritblock. klockan halv nio kom pappa upp och sa hej nu hade han slutat jobba han gav mig en kram och sa godnatt sedan gick jag och la mig.

nästa morrgon:
jag gick upp klockan halv 7 och klädde på mig sedan gick jag ner och åt fruckost. skolan började klockan åtta så jag fick springa till bussen och sedan gå fort till skolan när jag var framme var det en minut kvar så jag sprang det fortaste jag kunde in i skol hallen där vi klädde av oss ytter kläderna sedan sprang jag in till klassrummet alla satt och väntade
-hej Amanda, lite sen idag? sa fröken strängt
-förlåt sa jag lågt och satte mig på min plats och kollade ner i bänken
till slut ringde det ut på rast....
-akta på dig ! sa Maja och puttade in mig i väggen jag bara ignorerade henne men blev ändo ledsen
-hej Amanda! sa Mandy och kramade mig hårt hårt jag kramade tillbaka.....



fortsättning följer!!!! bam bam bam!

KRAM ALVA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0